Alexandra Jegerstedt

Ansikt til ansikt med et endelikt i en BAR – på en SCENE – på en KLUBB, 2020 
Gips, papir, stein, tegning, pigment 

Venstre vinduer / Left windows
BAR
grønn skulptur / green sculpture 3 000 NOK + 5% BKH
lilla skulptur (m/ pinner) / purple sculpture (w/ sticks) 5 000 NOK + 5% BKH 

SCENE
mur / wall 12 200 NOK + 5% BKH
separate priser fra (pr stk) / seperate prices from (p/stk) 300 NOK — 1 000 NOK

KLUBB
rosa skulptur (m/ pinne) / pink sculpture (w/ stick) 4 000 NOK + 5% BKH
hvit + svart skulptur i to deler (white + black sculpture) 6 000 NOK + 5% BKH

Høyre Vinduer / Right Windows
BAR
hvit pinne / white stick 800 NOK

SCENE
pinner og tegninger / sticks and paper drawings 5 000 NOK + 5% BKH

KLUBB
lilla skulptur med stein / purple sculpture with stone 2 000 NOK


08.04.2020
En bar har blitt en installasjon En barstol har blitt en skulptur Et tappetårn har blitt en skulptur 

Baren
har ingen funksjon 

Nå står vi ansikt til ansikt med en skulptur på utsiden av en BAR
som danner en installasjon av en SCENE som fratar muligheten 

til å danse på en KLUBB

Ord har ikke lengre den samme betydning 
Visuelt har korona en krone

Alexandra Jegerstedt (1986, Trondheim) 

Alexandra Jegerstedt er en Trondheimsbasert billedkunstner med utdanning fra Kunstakademiet i Trondheim (BA, 2011) og Bergen (MA, 2019). Hun arbeider material- og prosessbasert i medier som skulptur, installasjon og tegning. I sine arbeider ønsker hun å skape en visuell verden hvor materialene styrer prosessen og åpner opp for en intuitiv og abstrakt tilnærming til å forstå visualitet som et eget språk. 

/

Ansikt til ansikt med et endelikt i en BAR – på en SCENE – på en KLUBB, 2020
Installation in six parts
Sculptures in plaster and paper, drawings, pigment

Alexandra Jegerstedt is based in Trondheim with education from the Art Academy in Trondheim (BA, 2011) and Bergen (MA, 2019). She works material- and process based with mediums like sculpture, installation and drawing. In her works, she aims to create a visual world where the materials control the process and opens for an intuitive and abstract approach to understanding visuality as its own language.